Medyadan çekilme kararı alan Sancak'a kötü haber

Medyadan çekilme kararı alan Sancak'a kötü haber



19 Kasım 2016 14:08

Akşam gazetesinin ardından Güneş gazetesi de hakkında yalan haberler yaptığı Umut Oran’a 6 bin TL manevi tazminat ödemeye mahkum oldu.

Sosyalist Enternasyonal Başkan Yardımcısı, CHP’li Umut Oran, 7 Haziran seçimleri öncesinde kendisine yönelik olarak günlerce süren haberler nedeniyle Güneş gazetesinden de 6 bin TL manevi tazminat kazandı. Aynı yayınlar nedeniyle Akşam gazetesinden de Nisan ayında 6 bin TL tazminat kazanan Umut Oran, kazandığı tazminatı Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Mehmetçik Vakfı’na aktaracağını açıkladı.

17, 19 ve 20 Şubat 2015 tarihlerinde yaptığı yayınlar nedeniyle Umut Oran, Güneş gazetesi aleyhine 25 Şubat 2015’te manevi tazminat davası açmıştı. 3 ayrı bilirkişi raporlarıyla yalan olduğu saptanmasına rağmen Güneş gazetesi, bu hayali yazışmaların basın özgürlüğü olduğunu savunarak davanın reddedilmesini istemişti. Ancak mahkeme bu hafta aldığı kararla Güneş gazetesinin Umut Oran’a yasal faiziyle birlikte 6 bin TL manevi tazminat ödemesine hükmetti.

“DİYOJEN’E DÖNDÜM”

Akşam ve Güneş’in yalan haberlerinin verilen tazminat kararlarıyla da kanıtlanmasına karşın yöneticileri aleyhine açılan ceza davasının bu hafta da karara bağlanmayarak 17 Ocak’a ertelendiğini, mağduriyetinin 2. yılına yaklaştığını belirten Umut Oran şöyle konuştu:

“Diyojen’e döndüm elimde fenerle gündüz vakti adalet arıyorum. Nisan ayında Akşam gazetesi yalan haber yazdığı gerekçesiyle 6 bin TL tazminat ödemeye mahkum olmuştu, bu hafta yine Ethem Sancak’ın diğer gazetesi olan Güneş’in de yaptığı asılsız iftira haber nedeniyle bana 6 bin TL tazminat ödemesine karar verildi. Ama aynı gün Akşam için açılan ceza davası vardı karar çıkmadı yine ertelendi bu kez Ocak ayına. Hukukta en temel kuraldır iddia sahibi iddiasını kanıtlamakla sorumludur. Ama her şeyleri yalan neyi kanıtlayacaklar?! Tamam gazeteci haber kaynağını açıklamak zorunda değil. Ama bu kumpas bu büyük yalan sıradan bir ‘haber’ değil, bu iğrenç yazının bir ucu ana muhalefet partisine bir ucu FETÖ çetesine bir ucu da Cumhurbaşkanlığına uzanmaktadır. Hiç utanmadan sıkılmadan suikast senaryolarına kadar varacak ileri derecede, alçakça iftiralar atıp beni hedef gösterdiler. Yayınlar üstüne hemen Twitter’a başvurarak tüm DM mesajlarımı alarak kamuoyuyla paylaşmış, yalan ve kumpası iki hafta içerisinde çökertmiştim. Mağdur olan benim, yazılanların yalan, saçma ve kurgu olduğunu 3 ayrı bilirkişi raporuyla da kanıtladık ve artık suçluların cezalarını çekmesini istiyoruz.”

SANCAK’IN GAZETELERİ CHP’YE 59 BİN TL ÖDEDİ

Böylece Ethem Sancak’ın sahibi olduğu Akşam ve Güneş gazeteleri sadece Umut Oran’a toplam 12 bin TL manevi tazminat ödemeye mahkûm edilmiş oldular. Bu iki gazete CHP tüzel kişiliği ve yöneticilerine karşı da çok sayıda davayı kaybetmiş, toplamda 47 bin TL tazminat ödemek zorunda kalmıştı. Umut Oran’ın kazandığı 12 bin TL ile birlikte gazetenin CHP’ye yönelik iftira yayınları nedeniyle toplamda 59 bin TL tazminata mahkum edilmiş oldu.

Ethem Sancak dün Odatv’ye yaptığı açıklamada medyadan çekileceği iddiaların dair “Şu anda açıklama yapacağım bir şey yok, olduğu zaman, zaten ben şeffaf bir adamım, tüm medyaya açıklıyorum” demişti.

975



Paylaş



TİRAJLAR
15 Şubat 2016 - 21 Şubat 2016

zaman 653.950
hurriyet 357.921
sabah 322.555
posta 321.022
sozcu 284.244
pas-fotomac 159.814
turkiye 148.768
milliyet 144.931
fanatik 123.447
haberturk 121.610

ANKET
Sizce Türkiye'de medya gerçekten özgür ve bağımsız mı ?
Evet.. Türk medyası özgür
Hayır.. Medya özgür değil
Kararsızım
Haber3 Yayın Grubu © 2001-2015 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Medyakafe.com harici linklerin sorumluluğunu almaz.


Yazılım & Teknik Destek: Haber3 Yayın Grubu

Gizlilik İlkeleri ve Kullanım Şartları | Künye | Site Haritası | RSS