RTÜK evlilik programlarını affetmedi

RTÜK evlilik programlarını affetmedi



02 Aralık 2016 11:32

RTÜK, geçen yıla göre 12 kat artışla rekor sayıda şikayet edilen evlilik programlarına ceza yağdırdı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK),  geçen yıla göre 12 artışla rekor sayıda şikayet edilen evlilik programlarına  müeyyide uyguladı. Vatandaşlardan gelen şikayetleri değerlendiren RTÜK, Kanal D,  Fox, star, ATV, Show TV ve flash tv'deki evlilik programlarına para cezası verdi.

RTÜK yetkililerinden alınan bilgiye göre, üst kurulun dünkü  toplantısında evlilik programları ele alındı.

Vatandaşlardan üst kurula son bir yılda, RTÜK'ün 444 1 178 çağrı  hattı, web sayfası ve elektronik posta adresi ile Cumhurbaşkanlığı İletişim  Merkezi (CİMER) ve Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) üzerinden binlerce  şikayet geldi. Bu kapsamda, geçen yıl evlilik programlarıyla ilgili 7 bin 297  şikayet gelirken, bu yıl yaklaşık 12 kat rekor artışla 87 bini geçti.

EVLİLİK PROGRAMLARINA CEZA YAĞDI

Buna göre, Kanal D'de yayınlanan "Kısmetse Olur", 38 bin 153 başvuru  ile en fazla şikayet edilen program oldu. fox tv'de yayınlandığı dönem 14 bin  801, Star TV'ye geçtikten sonra 3 bin 975 şikayet alan "Zühal Topal'la" programı  ikinci sırada yer aldı.

ATV'deki "Esra Erol'da" 13 bin 79, Show TV'deki "Evleneceksen Gel" 3  bin 678 ve Flash TV'deki "Dest-i İzdivaç" ise 290 şikayet aldı.

Üst kurul, bu çerçevede Kanal D, Fox, Star, ATV, Show TV ve Flash  TV'deki evlilik programlarına para cezası verdi.

Öte yandan TV 8'deki "Göz6" adlı programa da müeyyide uygulandı.

Vatandaşların şikayetleri ağırlıklı olarak,  genel ahlaka, manevi  değerlere ve ailenin korunması ilkesine aykırılık ve argo sözcüklerin  kullanılması konusunda oldu.

Evliliğin maddiyata indirgenmesi, adayların dış görünüşleri? ile  yargılanması, adaylar arasındaki "nahoş" davranışlar, küçük düşürücü söylemler,  adayların komi?k duruma düşmelerine neden olunması, sansasyonel ki?şi?lere  ısrarla yer verilmesi, olayların dramatize edilmesi, katılımcıların evlilik dışı  amaçları, engelli adayların engelleri?ni?n ön plana çıkarılması, bir kısım ajans  çalışanlarının katılımcı gösterilmesi, özel hayatın gizliliğinin ihlali, insan  onuruna aykırı yayın yapılması ve toplumsal değerlerin dikkate alınmaması gibi  unsurlar, gelen şikayetler arasında yer aldı.

RTÜK haksız kazanç elde edenlerin "peşini bırakmadı"

Üst kurulun toplantısında, evlilik programlarının yanı sıra diğer  yayın ihlalleri de ele alındı.

Bu kapsamda, son bir haftada ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği  iddiasıyla tanıtılan gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satış, bahis sitesi ve  canlı sohbet hatları reklamını yapan kanallar ile dini duyguları istismar ederek,  ticari çıkar elde eden 12 kanala toplam 46  müeyyide uygulandı. Outlet TV, Hevi  TV, Son Hedef TV, Karadeniz Türk TV, Bedir TV,  Maya TV, Yek TV, Farklı TV, One  Damla TV, Dolunay TV, One Bal  TV ve Kanal S çeşitli sayılarda  uyarı veya para  cezası alan kanallar oldu.

RTÜK, son beş haftada ise "ara-kazan", "bul-kazan" ve çeşitli "tele  alış-veriş" programları ile halkı dolandıran ve bu yolla haksız kazanç elde eden  70 kanala 392 farklı müeyyide uyguladı. Kararlar, sağlık Bakanlığı ve Bilgi  Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına bildirildi.

165



Paylaş



TİRAJLAR
15 Şubat 2016 - 21 Şubat 2016

zaman 653.950
hurriyet 357.921
sabah 322.555
posta 321.022
sozcu 284.244
pas-fotomac 159.814
turkiye 148.768
milliyet 144.931
fanatik 123.447
haberturk 121.610

ANKET
Sizce Türkiye'de medya gerçekten özgür ve bağımsız mı ?
Evet.. Türk medyası özgür
Hayır.. Medya özgür değil
Kararsızım
Haber3 Yayın Grubu © 2001-2015 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Medyakafe.com harici linklerin sorumluluğunu almaz.


Yazılım & Teknik Destek: Haber3 Yayın Grubu

Gizlilik İlkeleri ve Kullanım Şartları | Künye | Site Haritası | RSS