RTÜK iki haftada 24 kanala 123 ceza verdi

RTÜK iki haftada 24 kanala 123 ceza verdi



13 Kasım 2016 21:41

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), yayın ihlalleri nedeniyle 24 kanala 123 yaptırım uyguladı.

Üst Kurul, 26 Eylül-9 Ekim'de, ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği iddiasıyla tanıtılan gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satışı, bahis sitesi ve canlı sohbet hatları reklamını yapan kanallarla dini duyguları istismar ederek ticari çıkar elde eden 25 kanala 123 müeyyide uyguladı.

Bu kapsamda, ilaç olmadığı halde sağlığa iyi geldiği iddiasıyla tanıtılan gıda takviyesi, cinsel içerikli ürün satış, bahis sitesi ve canlı sohbet hatları reklamını yapan Meltem TV, Mesaj TV, Son Hedef TV, One Best TV, Anadolu Yurdum TV, Dolunay TV, 365 TV, Vatan TV, ANC TV, Kanal S, Outlet TV, Yıldız Rize TV, Anadolu TV, Mega Suare TV, VivaTV, Kanal T, Evren TV, One Super TV, Halk TV'ye uyarı veya para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

5 KANALA 'DİNİ DUYGULARI İSTİSMAR' CEZASI

RTÜK, "dini duyguları istismar ederek ticari çıkar elde eden" kanallara da ceza verdi. Üst Kurul, bu kapsamda da Yasin TV, FUL TV, Medine TV, Bedir TV ve TV 2000'e çeşitli müeyyideler uyguladı.

RTÜK ayrıca "ara-kazan", "bul-kazan" gibi telefon yoluyla vatandaşı dolandıran, bitkisel ve cinsel gücü artırıcı ilaç satanlarla ilgili aldığı müeyyide kararlarını da Sağlık Bakanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığına bildirdi.

173



Paylaş



TİRAJLAR
15 Şubat 2016 - 21 Şubat 2016

zaman 653.950
hurriyet 357.921
sabah 322.555
posta 321.022
sozcu 284.244
pas-fotomac 159.814
turkiye 148.768
milliyet 144.931
fanatik 123.447
haberturk 121.610

ANKET
Sizce Türkiye'de medya gerçekten özgür ve bağımsız mı ?
Evet.. Türk medyası özgür
Hayır.. Medya özgür değil
Kararsızım
Haber3 Yayın Grubu © 2001-2015 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Medyakafe.com harici linklerin sorumluluğunu almaz.


Yazılım & Teknik Destek: Haber3 Yayın Grubu

Gizlilik İlkeleri ve Kullanım Şartları | Künye | Site Haritası | RSS